سومین الحاقی از یک دواشتقاق روی جبرهای باناخ

پایان نامه
چکیده

یکی از مباحث مهم آنالیز مطالعه اشتقاق روی جبرهای مختلف است. از مباحثی که در این زمینه مورد بحث قرار گرفته اند بررسی شرایطی است که تحت آن ها الحاقی دوم یک اشتقاق می کنیم که تحت آن ها الحاقی سوم از یک دواشتقاق همچنان یک دواشتقاق باقی می ماند. به علاوه شرایطی را که الحاقی سوم یک دواشتقاق داخلی، داخلی باشد نیز مورد بررسی قرار گرفته است‎.‎ از آنجائی که جبرهای مثلثی یکی از جبرهای شناخته شده در آنالیز است، بررسی اشتقاق های جردن، اشتقاق های تعمیم یافته جردن و نگاشت های جابجاشونده روی این جبرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. لذا با توجه به همریختی موجود بین جبر مثلثی و یک نوع خاص از جبر گسترش بدیهی، در این رساله نگاشت های فوق را روی جبر گسترش بدیهی بررسی می کنیم‎.‎ در نهایت، شرایطی که تحت آن ها می توان از اشتقاق جردن به اشتقاق، از اشتقاق تعمیم یافته جردن به اشتقاق تعمیم یافته و نیز از نگاشت جابجاشونده به نگاشت جابجاشونده سره دست یابیم بررسی شده اند.

منابع مشابه

نگاشت‌های نگهدارنده جفت‌های عملگری باناخ روی جبرهای عملگری

فرض کنید ‎$mathcal{B(X)}$‎ جبر شامل تمام عملگرهای خطی کران‌دار روی فضای باناخ ‎$mathcal{X}$‎ و ‎$phi:mathcal{B(X)}longrightarrow mathcal{B(X)}$‎ یک نگاشت جمعی دوسویی باشد که جفت عملگری باناخ را از دو طرف حفظ می کند. در این مقاله، نشان می دهیم که به ازای هر ‎$A in mathcal{B(X)}$‎ و ‎$x in mathcal{X}$‎، اسکالرهای ‎$alpha‎ , ...

متن کامل

جبرهای باناخ انقباض پذیر

فرض کنید یک جبر باناخ باشد. ما نشان می دهیم که اگر یک ایده ال انقباض پذیر ازیک جبر باناخ باشد آنگاه برقرار است. سپس وجود یک خود توان می نیمال مرکزی را در یک جبر باناخ انقباض پذیرکه یک تابعک ضربی نا صفر روی آن موجود باشد ثابت می کنیم. همچنین مفهومb- انقباض پذیری و یکی از فرم های معادل آن را معرفی می کنیم و با مثالی نشان می دهیم که b- انقباض پذیری به طور اکید از انقباض پذیری ضعیف تر است.

متن کامل

مرکز توپولوژیکی ضعیف از دوگان دوم جبرهای باناخ

در این مقاله برای اولین بار مفهوم جدیدی به عنوان مرکز توپولوژیکی ضعیف چپ و راست برای دوگان دوم جبرهای باناخ a ، را تعریف کرده و رابطۀ آن را با آرنز منظم پذیری بررسی می کنیم.

متن کامل

مشتقات روی جبرهای باناخ

در این پایان نامه پایداری هایرز-اولام مشتقات روی جبرهای باناخ ومشتقات سه تایی روی سی استار جبرهای سه تایی را مورد بررسی قرار می دهیم.همچنین پایداری وسوپر پایداری ازمشتقات مکعبی سه تایی روی جبرهای فرشه سه تایی وپایداری مشتقات مکعبی روی جبرهای باناخ را اثبات می کنیم وبا استفاده از قضیه نقطه ثابت نشان می دهیم که مشتقات مکعبی می توانند سوپرپایدار باشند.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه فردوسی مشهد - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023